بهترین هاست برای سایت شرکتی ، سایت فروشگاهی و بلاگ شخصی


مهم ترین عوامل در انتخاب یک سرویس خوب ،پشتیبانی و سرویس های با کیفیت آن است. متاسفانه سرویس های داخلی به دلیل هزینه های گزاف سرور، قطعات ، اجاره ملک و حقوق پرسنل با کاهش کیفیت پاسخ دهی و نیروی غیر متخصص و دلال بازی برای فروش سرویس های خارجی کسب درآمد می کنند. از این رو هیچ کدام بدرد نمی خورند! در ادامه کلیه حالات پشتیبانی در سرویس های داخلی را برای شما شمردم. 

پشتیبانی در سرویس های داخلی چند حالت زیر را دارد:

چند وقت پیش یک شرکت معروف در بخش هاست در ایران گزارش 22 سال فعالیت خود را در حوزه میزبانی منتشر کرد. گزارش جالبی بود. من خودم مشتری چند ساله بودم و هستم و برای یک سری از مشتریانم سرویس از این شرکت تهیه کردم. تجربه کاریم با این شرکت متوسط رو به بالا بود. سرویس خوبی که اگر همه چی روال بود ، بدون مشکل کار می کرد، امان از وقتی که یک اتفاق می افتاد! کل سرویس ها خراب می شد و معمولا بازه زمانی رفع مشکل هم باز بیان میشد. با اینکه در ساعات مختلف شبانه روز پاسخ دهی دارند. یک سری مشکلات حاد هم وجود دارد که بهتر است سریع پاسخ دهی شود نه اینکه برای آنها هم بازه زمانی باز انتخاب شود انگار که مشکلات در این شرکت با شیوه فیلم ایرانی و پایان باز پاسخ دهی می شود. 

مدل دیگری که در سرویس های ایرانی کاربرد دارد ارسال لینک یک مقاله آموزشی است تا شما هم یک چیزی یاد بگیرید و هم مشکلات خودتان را رفع کنید تا مزاحم تیم پشتیبانی نشوید. تیکت کمتر آرامش بیشتر شعار اینگونه شرکت ها می باشد. از ساده ترین مشکل تا پیچیده ترین مشکل را به این نحو پاسخ می دهند. یکی از پاسخ های روتین سرویس های پشتیبانی این است که مسئول اسکریپت شما نیستند ولی خب نکته مهم اینجاست که معمولا نصاب اسکریپت روی هاست و سرور آنها فعال است و جزو خدمات تبلیغات می کنند ولی خراب نصب شدن اسکریپت توسط نصابشان را بر عهده نمی گیرند و عیب یابی را برعهده مشتری می گذارند. 

مدل دیگر پشتیبانی در سایت های ایرانی این مدل است که یک کاربر مسئول همه بخش هاست و تا سرویس های زیادی نداشته باشید و مشکلات مختلف برای شما پدیدار نشود این موضوع را متوجه نمی شوید. یک منشی قرار دادند تا همه سوالات را پاسخ دهد، معمولا این سرویس دهندگان پاسخ و کار شما را انجام می دهند ولی بازه زمانی زیادی برای رفع مشکل خود باید صرف کنید. نکته جالب با این مدل پشتیبانی ها این است که وقتی نیروی پاسخ ده تغییر می کند بعضا از سرویس ها و خدمات روی سایت خبر ندارد! مثلا نمی داند که هاست پشتیبانی فروخته می شود و از مشتری می پرسد این سرویس به چه دردی می خورد که خریدی؟! 

مدل دیگر پشتیبانی در سرویس های ایرانی بدین صورت است که اصلا پشتیبانی وجود ندارد و حتی در حین خرید هم به شما اعلام می شود که سرویسی که خریداری می کنید پشتیبانی ندارد! اگر سوال دارید پول واریز کنید تا جواب شما را بدهیم. تلفن و ... هم که کلا نمادین است. 

بهترین هاست برای سایت شرکتی ، سایت فروشگاهی و بلاگ شخصی کدام است؟

هاست مناسب برای طراحی و راه اندازی همه مدل سایتی ، به نظرم سرویس دهندگانی مثل هاستینگر Hostinger هستند. چرا که برای ما که در ایران هستیم امکان پرداخت کریپتو دارند و همچنین هزینه سالیانه را چون به صورت چند ساله و با تخفیف پرداخت می کنید بسیار کمتر برای شما در می آید. مثلا برای 100 گیگابایت فضا و امکان راه اندازی چند ده سایت! برای چهار سال حدود 6 تومن پرداخت می کنید ، اگر سرویس داخلی این چنین آپشنی دارد در کامنت ها قرار دهید. 

هاست مناسب دیگری که سراغ دارم ، گوگل سایت است که قبلا درباره اش گفتم، کاملا رایگان ، با محدودیت 15 گیگابایت فضا ، مناسب راه اندازی سایت برای یک برند یا معرفی خدمات و محصولات، برای بلاگ نویسی هم می توانید از بلاگر گوگل استفاده کنید. فقط مشکل بلاگر فیلترینگ آن است که با دامنه شخصی می توانید بر این مشکل چیره شوید. سایت من از خود دامنه فیلتر است! به همین دلیل شما در دیدن آن مشکل داشتید. 

موفق باشید.

نظرات