آموزش رفع خطاهای رایج وردپرس - قسمت دوم



در قسمت قبلی یک سری از ارورها و خطاهای رایج وردپرس را مرور کردیم، در لینک زیر می توانید پست قبلی را مطالعه کنید. در ادامه می خواهیم خطاهایی که با 500 شروع می شوند را بررسی کنیم. 

این پست را مطالعه کنید: آموزش رفع خطاهای رایج وردپرس - قسمت اول

ارورهای سری 500 معمولا بیشتر مربوط به سرور و هاست شما می شوند و معمولا ارتباط کمی با وردپرس دارند ، به هرحال سناریوهای مختلف را بررسی می کنیم.

رفع خطای 502 Bad Gateway Error 

ارور 502 مربوط به تاخیر در پاسخ دهی سرور به درخواست کاربر است. شاید به دلیل ترافیک بالا اتفاق بیفتد شاید هم به دلیل کم بودن میزان Time Out در تنظیمات php اتفاق بیفتد. اگر هاست و سرور شما پردازنده ضعیف و میزان رم کمی داشته باشد این مشکل پدیدار می شود. اگر افزونه ای دارید که نیازمند فعال سازی و چک کردن لایسنس با سروری خارج از کشور باشد و اینترنت در حالت ملی به سر ببرد این ارور را مشاهده خواهید کرد. 

رفع خطای 503 Service Unavailable

ارور 503 معمولا به دلیل کمبود منابع هاست و سرور پدیدار میشود. بیشترین پارامتری که شما را دچار خطا می کند I/O است. اگر پردازنده و میزان رم خوبی داشته باشید احتمالا io بالاتری خواهید داشت ولی اگر مقدار io شما زیر 1 مگابایت است هاست ضعیفی دارید. پیشنهاد می کنم برای وردپرس ساده از io در حدود 2 مگابایت استفاده کنید، برای سایت فروشگاهی ، ووکامرس ، میزان io را 4 مگابایت درخواست کنید. 

رفع خطای 504 Gateway Timeout 

ارور 504 وقتی صورت میگیرد که سایت وردپرسی یا سایت غیر وردپرسی شما، پشت کلاود فلر یا یک سرویس CDN قرار گرفته و سرویس CDN به هردلیلی نمی تواند ارتباطات میان خودش و سایت شما را بنا کند. معمولا در این هشدار ، سرویس CDN به شما می گوید قطعی از کدام سمت است. اگر از سمت سرور شما باشد احتمالا سرور شما از کار افتاده که بایستی تیکت به پشتیبان هاست خود بزنید. اگر سی دی ان از کار افتاده باشد به شرکت ارائه دهنده خدمت باید سر بزنید. 


نظرات