نکات مهم سئو در دوران هوش مصنوعی



هوش مصنوعی در قالب نمای هوش مصنوعی یا AI Overviews به گوگل اضافه شده است. اینکه درباره این موضوع چه استراتژی داشته باشید بسیار مهم است. گوگل نحوه استفاده را بدین شکل درخواهد آورد که ترافیک چندانی از سایت ها کاسته نشود و فقط باعث افزایش رقابت بر سر رتبه 1 افزایش پیدا خواهد کرد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به صورت پیش فرض نمای هوش مصنوعی به همراه یک سری کارت نمایش داده می شود این کارت ها حاوی لینک به سایت هایی است که به عنوان منبع استفاده شده اند. 



هدف این است که نتایج جستجو به سرعت به کاربر نمایش داده شود و کاربر لازم نداشته باشد که بین چندین وبسایت گردش کند. این موضوع روی نسخه موبایل جستجو کاربردی تر است و احتمالا ترافیک نسخه موبایل وبسایت شما را تحت تاثیر بگذارد. 

نمای هوش مصنوعی به صورت پیش فرض در کشورهای آمریکای شمالی فعال شده است و بزودی قرار است بعد از رفع خطاها در همه کشورها فعال شود. 

در حالیکه نمای هوش مصنوعی در نگاه اول ممکن است ترافیک سایت شما را کاهش دهد، احتمالا اگر بتوانید رتبه 1 و این خلاصه را بدست آورید کلیک ثانویه را برای خود خواهید کرد. همچنین اگر در راستای سوالاتی که گوگل پاسخ می دهد ، محصول یا خدمتی ارائه دهید احتمالا می توانید با نرخ بالاتری این محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. نکته مهم این است که حدود 18 درصد از کسانی که جستجوی این مدلی انجام می دهند مجدد جستجوی خودشان را با سوالی دیگر ادامه می دهند به همین دلیل اگر بتوانید در سایت خود به سوالات پیرامون خدمات و محصولات خود به بهترین نحو پاسخ دهید احتمالا جستجو و کلیک را بدست خواهید آورد. 

چطور محتوای سایت را برای دوران هوش مصنوعی آماده کنیم؟

در پاسخ به این سوال بایستی بگویم که بهتر است که عبارت محور سئو را انجام دهید. بدین معنا که خودتان را جای مشتری یا فرد جستجوگر قرار دهید و ببینید که وی چه عبارتی را احتمالا جستجو می کند تا به شما برسد ؟ 

قبل از هرچیزی سعی کنید که سایت شما اروری نداشته باشد. همچنین سعی کنید که لینکی که حاوی no follow نباشد نداشته باشید. ساختار درختی و منوهای سایت شما مناسب باشد. همچنین اگر سایت فارسی دارید سعی کنید عبارت انگلیسی معادل عبارتی که برای آن سئو کردید را در محتوای خود بگنجانید ، مثلا در لینک پست یا محتوای خود این کار را انجام دهید. اصلا لینک دهی فارسی نداشته باشید. 

چطور عبارت مورد نظر موتور جستجو را پیدا کنیم؟

به کمک ابزارهایی مثل smerush keyword magic tool می توانید عبارات دلخواه پیرامون موضوع پست یا محتوای خود را بدست آورید. مثلا در تصویر زیر پیرامون یک مدل تغذیه ، عباراتی که کاربران جستجو می کنند پیشنهاد می شود، شما میتوانید محتوای خود را بر اساس این عبارات بهینه کنید یا روی یک عبارت تمرکز کنید. 



چه محتوایی مورد توجه گوگل است؟

برای اینکه بدانید محتوای شما مورد پسند گوگل است یا نه چند نکته را در حین ایجاد محتوا رعایت کنید:

اول اینکه محتوای خود را اورجینال تهیه کنید. یعنی از جایی کپی برداری نکنید. سعی کنید دیدگاه خودتان باشد. 

دوم اینکه محتوای خود را دقیق بیان کنید. اگر قرار است نتایج مختلفی از مطلب شما حاصل شود بهتر است که همه حالات را توضیح دهید. 

سوم اینکه سعی کنید در انتها یا ابتدای پست مشکل یا سوالی که مشتری شما دارد را مطرح کنید و پیرو آن موضوع را بیان کنید یا اینکه نتیجه گیری کنید. 

نکات مهم سئو برای زیر ساخت سایت چیست؟

برای سایت خود سعی کنید که همیشه https سایت شما فعال باشد. در کنار این موضوع سرعت لود سایت شما بایستی مناسب باشد. همچنین نسخه موبایل خوانا و بهینه داشته باشید. 

با رعایت نکاتی که گفته شد شانس شما در مقابل رقبا برای نمایش در کادر هوش مصنوعی گوگل افزایش پیدا می کند ولی گارانتی نمیشود. همه این موارد به کیفیت محتوای شما بستگی دارد.

موفق باشید.

نظرات