چرا ترافیک سایت موجب ایجاد مشتری نمی شود؟



مشکلی که خیلی از افراد با وبسایت خودشان دارند این است که شاید ترافیک خوبی داشته باشند ولی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بسیار پایینی دارند.

این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این پست موارد بسیار مهم را با هم مرور می کنیم، ممکن است در اینده هر کدام از موارد در پست های جداگانه به صورت مفصل تری بررسی شوند.

مهم ترین نکته در تبدیل بازدید کننده به مشتری ، شناخت مشتری است. شما نمی توانید منوی رستوران خودتان را بدون مشورت و تست کردن توسط افراد عادی تکمیل کنید. شما بایستی بدانید دقیقا مشتریان شما دنبال چه چیزی هستند، عبارات آشنا را در جلوی چشمان آنها قرار دهید. سرویس گوگل آنالیتیک بهترین ابزار برای شناخت مشتریان است.

کار دیگری که می توانید برای شناخت مشتری انجام دهید این است که در صفحات مختلف سایت خود از کاربر فیدبک دریافت کنید که اطلاعات درون این صفحه برای شما کاربردی بود یا خیر ؟ یا اینکه علاوه بر این موضوع نمره دهی هم درج کنید. چیزی شبیه به تصویر زیر:


مورد بعدی که بایستی در نظر داشته باشید سرعت نسخه موبایل است. ترافیک اینترنت بیشتر روی موبایل فعالیت می کند. نسخه موبایل بسیار اهمیت دارد و از نسخه دسکتاپ مهم تر است. در نسخه موبایل سادگی گرافیک ها، خوانا بودن و سرعت لود شدن از همه چیز مهم تر است. سعی کنید در دام طراحی های پیچیده نیفتید.ابزار مهمی که در این بخش می توانید از آن برای سنجش خود کمک بگیرید Google PageSpeed Insights است.

مورد بعدی که بایستی از آن غافل نشوید منو بندی خوانا و ساده وبسایت است. سعی کنید دسته بندی موضوعی ساده ای برای محتوا داشته باشید. عناوین کلی بیشتر استفاده کنید. از نام های آشنا استفاده کنید و سعی کنید زیر منوهای کمی داشته باشید ( منوی چند سطحی دیگر قدیمی شده ) مگر اینکه مثل فروشگاه های بزرگ همچون دیجی کالا یا آمازون هستید و نیازمند منوهای درهم هستید. تکمیل کننده یک منوی ساده ، قابلیت جستجوی پیشرفته درون سایت است. کاری که در اپ آمازون شاهد هستیم، کاربران کمتری در آمازون سراغ منوی درهم برهم آن می روند و همان ابتدا از جستجو کمک میگیرند.

مورد بعدی اعتباری است که از صفحه لندینگ به کاربر القا می کنید می باشد. سعی کنید خیلی جدی و مشخص با کاربر در سایت صحبت کنید. اینکه کاربر با خواندن محتوای شما فکر کند که یک جای کار می لنگد مناسب نیست. مثلا اگر قرار است بابت خدمتی پول دریافت کنید، مبلغ را کامل و شرایط را واضح بیان کنید. اینکه قیمت را پشت گزینه تماس ، یا درخواست دمو یا از این دست المان ها قرار دهید کار مناسبی در سال 2024 نیست. 



مورد آخری که بهتر است در سایت خود حتما آن را داشته باشید بخش پاسخ دهی به سوالات و پشتیبانی است. اگر سوالات متداول دارید حتما آن را به صورت مشخص درج کنید، سعی کنید دائما آن را بروز نگهدارید حتی تاریخ بروز رسانی در آن صفحه درج کنید. سعی کنید کانال های پشتیبانی مشخصی درون سایت داشته باشید، تا مشتری احساس کند کنارش نشستید. عبارات فقط پیام ! تماس پاسخ گو نیستیم! و ساعات کاری بسیار محدود جهت پاسخ دهی نتیجه ای نمی دهد. 

موفق باشید. 


نظرات