اینترنت طبقاتی تا پایان سال عملیاتی می شود



اینترنت طبقاتی تا پایان سال عملیاتی می شود. منطقه بین المللی نوآوری ایران تا پایان سال به اینترنت بدون فیلترینگ که در آن برخی ( نه همه ) سکوهای بین المللی در دسترسی هستند مجهز میشود. 



علی بهادری جهرمی در شبکه x که فیلتر هم می باشد این خبر را برای فارسی زبانان خارج ( چون نباید از شبکه x ما استفاده کنیم ) مطرح کرده است. 

در کنار این موضوع عیسی زارع پور رئیس وزارت ارتباطات و فیلترینگ در دیدار با دکتر پزشکیان مطرح کرده است که :

بیشتر گله کاربران از سرعت اینترنت ناشی از دو موضوع محدودیت در دسترسی به برخی سرویس‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب در ایجاد محدودیت در دسترسی به سایت‌های مورد نیاز کاربران است. چراکه برخی از کاربران برای دور زدن این محدودیت‌ها مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند که این امر ضمن کاهش سرعت دسترسی، باعث ناامنی گوشی و رایانه کاربران و آسیب‌پذیر‌شدن آنها در مقابل حملات سایبری می‌شود.

نکته جالب این صحبت ها این است که فیلترینگ و اعمال ابزارهای آن در بستر شبکه کشور باعث کندی نیست چون ما می خواهیم به سرویس های تحریمی دسترسی داشته باشیم و فیلترشکن استفاده می کنیم سرعتمان کند می شود. همچنین استفاده از VPN باعث کاهش امنیت کاربران می شود که این در نوع خود جوک بسیار تلخی است. 

اولا کاربر بدبخت ایرانی ، برای کارهای روزمره هم فیلترینگ داخلی را در پیش رو دارد و هم تحریم های ظالمانه بین المللی را بایستی دور بزند. 

دوما کاربر ایرانی که از یک VPN با برند معروف استفاده می کند امنیت خودش را تامین کرده است و هر کاربری که در اینترنت فعالیت می کند بایستی از یک VPN معتبر استفاده کند. کاسبان VPN که وابسته هستند vpnهای ناامن و قابل رصد میفروشند که امنیت کاربران را در مقابل دولت و مراکز رصد ترافیک به خطر می اندازند. 

وضع ما که بهتر نشده و احتمالا نمی شود، امیدواریم حداقل در دولت بعدی سرعت به فنا رفتن اینترنت و همین دسترسی ناچیز کاسته شود!

موفق باشید.

نظرات