نحوه رفع خطای 429 Too Many Requests Error

خطای 429 یکی از خطاهایی است که برای هر نوع وبسایتی ممکن است رخ دهد. از سایت وردپرسی گرفته تا مثلا جوملا ، دروپال یا حتی سایتی که با cms اختصاصی نوشته شده باشد. 

وقتی عملیاتی با سرعت و تکرار بالا توسط یک پلاگین، افزونه، سایت ، APi یا هرچیز دیگری درخواست یا انجام می شود ( ممکن است یک کاربر یا یک بات یا دسته ای از بات ها نیز درخواست مشاهده سایت شما را در مدت زمان بسیار کوتاهی ارسال کنند ) ممکن است سرور با خودش بگوید چه درخواست پشت سرهم و سریعی! یک جای کار میلنگد پس برای جلوگیری از خراب کاری ارور 429 با عنوان  429 Too Many Requests نمایش داده می شود. 

در سایت های وردپرسی این مشکل معمولا زیر سر یک افزونه یا تم نال شده است که درخواست های زیادی برای لود کردن یک اسکریپت یا اتصال به یک سرور دیگر را ارسال می کند. در سایت های مشابه در جوملا و سایر CMS ها هم معمولا زیر سر پلاگین ها و درخواست هایی است که توسط یک پلاگین یا API به صورت ممتد ارسال میشود. برای رفع خطا ، پلاگین های سایت خود را غیر فعال کنید و دونه بدونه با فعال سازی آنها ببینید ارور با فعال شدن کدامیک فعال می شود. 

اگر از پلاگین ها و قالب سایت خود مطمئن هستید بایستی چک کنید که درخواست های لاگین بی شمار برای سایت شما ارسال نشود. برای این کار بایستی صفحه لاگین خود را ویرایش کنید و آدرسش را به چیز جدیدی تغییر دهید تا بات هایی که در حال ارسال درخواست لاگین هستند دچار خطا شوند. 

سعی کنید برای سایت خود کپچا در صفحه لاگین قرار دهید تا از لاگین های بیهوده جلوگیری کنید. همچنین در برخی از CMS ها می توانید تعداد دفعات ارسال درخواست لاگین را محدود کنید. 

اگر تحت حمله هستید، این موضوع را می توانید با پشتیبان هاست و سرور خود مطرح کنید. اگر هاست خوبی ندارید بایستی سایت خودتان را دستی داون کنید. مثلا فایل اصلی سایت خود را ویرایش نامی کنید یا بانک اطلاعات سایت خود را خاموش کنید تا حملات متوقف شوند و با تغییر دادن شیوه امنیتی که برای سایت خود در نظر گرفتید مشکل را رفع کنید. 

موفق باشید.

نظرات