سئو تصاویر - Image SEO


سئو تصاویر یک ترند جدید است که با توجه به همه گیر شدن جستجو تصاویر و رشد پیش از پیش AI ، جدی تر شده است. در این پست یک سری نکات کلی که قابل استفاده در رنج وسیعی از سایت ها هستند را پیرامون تصاویر مطرح می کنم. این موارد قابل استفاده در سرویس های بلاگ دهی، وردپرس ، جوملا و سرویس های بیزنس گوگل و سایت سازهای هاستینگر و سایر سرویس های مشابه می باشد. 

اولین نکته : همیشه برای تصاویر خود یک کپشن درج کنید

موردی که خود من رعایت نمی کنم. زیر هر تصویری که درج می کنید یک کپشن درج کنید. در این کپشن بایستی کپی رایت تصویر و توضیحی درباره انچه در تصویر دیده می شود را وارد کنید. این کار باعث شناخت بهتر تصویر می شود. 

دومین نکته: در Alt Txt حتما یک عبارتی درج کنید


مورد مهم بعدی Alt Txt است. اگر تصویر شما لود نشود به کمک این موضوع گوگل می تواند بفهمد که چه چیزی در آنجا بوده که لود نشده است. بهتر است که در این بخش موضوع عکس فقط درج شود. همچنین سرویس هایی که به افراد نابینا و کم بینا در دیدن وب کمک می کنند عباراتی که در Alt txt درج کرده باشید را برای این افراد بازخوانی می کنند. 

سومین نکته: استفاده از هاست و سرور خوب

هاست و سرور مناسب یکی از مهم ترین نکات برای سئو خوب تصاویر است. سروری که لود نشود یا اینکه همواره دسترسی محدودی به اینترنت بین الملل داشته باشد مناسب نیست. اکثر سرورهای ایرانی در لیست تحریم هستند و بهتر است که برای ذخیره سازی دیتا و نگهداری اطلاعات از هاست و سرور خارج از کشور استفاده کنید. اینطور برای شما بهتر است. 

چهارمین نکته: از فرمت های بروز استفاده کنید

فرمت جدیدی که گوگل دوست دارد Webp است. بهتر است که تصاویر کم حجم شده و با فرمت webp در سایت خود استفاده کنید. این فرمت در عین کم حجمی بهترین کیفیت را ارائه می دهد. 

پنجمین نکته: تصاویر را به اسم موضوع Rename کنید


این موضوع هم کاربردی است . اگر سایت شما امکان درج Alt txt ندارد بهتر است که فایل های خود را به موضوعی که دارند تغییر نام  دهید. 

موفق باشید. 


نظرات