هر روز با یک سرگرمی جدید

مردم جالبی داریم، مدتی با همستر کامبت سرگرم بودند، مدتی با اینکه دکتر جلیلی یا دکتر پزشکیان رئیس جمهور بشود سرگرم بودند ، سپس چند روزی است که با آزاد شدن واردات خودروهای دست دوم سرگرم هستند. اصلا هم به این موضوع که شرایط کار و زندگی شان تغییری نکرده واقف نیستند و به امید فردایی روشن تر هرروز ادامه حیات می دهند، فردایی که گویا با ما قهر کرده است و اصلا نمی خواهد بیاید. البته استثنا هم داریم، ولی با توجه به برداشت من، اکثریت جامعه ما خبر محور زندگی می کنند. امروز در حین گشت و گذار در بازار موبایل ، یکی بود که تا دیروز داشت درباره آزاد شدن واردات خودرو دست دوم صحبت می کرد ، امروز داشت درباره جمعه آبی و مشکلات امنیتی Crowdstrike صحبت می کرد. 

در کنار موارد بالا، در حوزه کاری خودمان، امروز صحبت از وزیر جدید ارتباطات بود و همه جا پر بود از امیدی که در میان همکاران پخش شده بابت ارزان شدن اینترنت، افزایش کیفیت و سرعت ، پایان فیلترینگ و هزار صحبت دیگر که قرار است در دولت دکتر پزشکیان اتفاق بیفتد ، اینطور که پیداست مردم آمریکا هم می خواهند به ما رای بدهند. 

وزیر جدید ارتباطات که البته گویا پیشنهادی است بیژن عباسی‌آرند است که در ایرانسل فعالیت دارند و با بسته های گران و بدون ارائه بسته های بلند مدت در ایرانسل می تونیم بگوییم که ایشان را می شناسیم. گویا قدیم ها در صاایران فعالیت داشته اند که شرکتی تحریمی است و وجهه خوبی این سابقه کاری ندارد. 

دغدغه اصلی که ایشان برای دوران وزارت خودشان اعلام کردند به نظر من زیر نویس فارسی اش می شود افزایش تعرفه موبایل و همراه و اینترنت ثابت ! چرا که از دید اپراتورها ، خصوصا ایرانسل ، بایستی اینترنت گرانتر شود چون صرفه ندارد! در کنارش یک زیر ساختی که فقط اسامی را یدک بکشد هم در دستور کار است. من یادم نمیرد در کشور سوئیس آن زمان که 3G آمده بود ، سرعت اینترنت بیشتر از 4.5جی فعلی ما بود :) . 

نکته دیگری که از توسعه زیر ساخت توسط ایشان برای من روشن شده است که ما هرچه بیشتر به ملی شدن ومحدود شدن پلتفرم های بین المللی حرکت خواهیم کرد. تا بستر برای شکوفایی استارتاپ های همکاران ایشان و سایر دوستان فراهم شود.

موفق باشیم.

نظرات