چرا موتورهای جستجو محتوای کپی را دوست ندارند



موتورهای جستجو بدون توجه به اینکه محتوای سایت شما چیست اقدام به کراول کردن می کنند. وقتی یک ربات گوگل وارد یک وبسایت می شود کاری ندارد که رکورد و سابقه آن سایت چی است؟ این اول ماجراست ولی وقتی محتوا کراول می شود و حالا یک کاربری می خواهد موضوعی پیرامون یک محتوای خاص را جستجو کند گوگل یک الگوریتم دیگر را وارد مدار می کند. 

گوگل ، بینگ و همه موتورهای جستجو دوست ندارند که تمامی نتایج صفحه اول آنها به یک محتوا ختم شوند، خصوصا در زبان انگلیسی این امر بسیار حساس دنبال می شود. ( انگلیسی ، فرانسوی ، هلندی و آلمانی سایر زبان های حساس هستند ) شاید در زبان فارسی این چنین حالتی را تجربه کرده باشید که یک محتوا درون چندین سایت تکراری نمایش داده می شود. 

اگر محتوای شما کپی باشد ، گوگل به سابقه دامنه نگاه می کند، به الصاق تاریخ نگاه می کند، محتواهای کپی بر اساس تاریخ دسته بندی می شوند و سایتی که اولین نسخه یا بدشانس باشیم اولین سایتی که کپی را انجام داده باشد لیست میشود. گوگل سعی می کند صفحه را با تنوع پر کند. در صفحات دوم و سوم نتایج کپی نمایش داده می شوند تازه به شرطی که سابقه دامنه طولانی باشد. برای سایت های کپی کننده یک سابقه منفی درج می شود که محتوای تکراری یا Duplicate دارند ، اینطور وبسایت ها از دید گوگل لینک دونی یا مثلا تولید کننده اسپم هستند، هرچه میزان کپی بیشتر باشد سابقه خراب تر می شود. با اینکه سایت های کپی کننده ایندکس می شوند ولی سابقه خرابتر می شود. 

نکته ای که در کپی محتوا بایستی در نظر بگیریم این است که یک فرصت تاریخی به سایت کپی کننده گوگل می دهد، اگر محتوای کپی شده جهت آنالیز و اعمال نظر باشد شما قطعا رتبه بهتری نسبت به سایت انتشار دهنده اولیه محتوا بدست خواهید آورد. 

سعی کنید ، یک مقدمه درج کنید، سپس با ذکر منبع محتوای سایت را درج کنید، سپس یک نتیجه گیری حتی به صورت کلی انجام دهید. در درج محتوا از سرویس های هوش مصنوعی هم این موضوع صدق می کند. سعی کنید امضای سایت خود و نظر خودتان را به محتوای کپی شده اضافه کنید. 

موفق باشید. 

نظرات