چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟



 سرعت سایت وردپرسی را زیاد بررسی کردیم ، یک سری پست مرتبط با این موضوع را در زیر درج کردم. این سری می خواهیم کمی بحث را فنی تر کنیم. 

حتما بخوانید: نکات مهم سئو سایت در نسخه موبایل - Mobile SEO

حتما بخوانید: سئو تصاویر - Image SEO

سرعت سایت شما به عوامل فنی زیادی بستگی دارد. فرض کنیم شما یک هاست خیلی خوب دارید و مشکلات سخت افزاری ندارید. برای سرعت بهتر بایستی تصاویر سایت خود را در مرحله اول بررسی کنید. سعی کنید تصاویر با فرمت webp در سایت خود درج کنید. 



اگر تصاویر png دارید سعی کنید کمی آنها را کمپرس کنید. اگر سایت وردپرسی دارید و کلی محتوا قبلا منتشر کردید و نمی دانید وضعیت آنها چطور است می توانید از افزونه EWWW Image Optimizer استفاده کنید. 

به کمک این افزونه می توانید به صورت گروهی تصاویر سایت خود را تبدیل کنید به فرمت مناسب درج در مطالب به نحوی که میانگین حجم تصاویر شما حدود 10 تا 15 کیلوبایت باشد. 

امکان بعدی که بایستی به سایت وردپرسی یا هر مدل سایت دیگری که دارید اضافه کنید LazyLoad تصاویر است. هم روی تصاویر و هم روی محتوای متنی می توانید این امکان را ایجاد کنید. تا سایت شما به صورت بخش بندی لود شود. کاربر هرجای سایت را که مشاهده می کند فقط محتوای همان بخش لود می شود. 

استفاده از افزونه های کش سایت ، مثل litespeed می تواند به پروسه سرعت شما خیلی کمک کند. تکنیک Minify کردن برای کد های CSS ، Java و HTML می تواند سرعت لود صفحات را به شدت افزایش دهد و نمره سئو سایت شما را نیز بهبود بدهد. 

در کنار این موردی که در بالا ذکر شد ، افزونه Litespeed می تواند دیتابیس شما را پاکسازی کند. اگر سایت وردپرسی دارید بعد از مدتی اطلاعات مختلفی که مربوط به مسائلی است که به کار شما نمی آید در بانک اطلاعات شما ذخیره می شود مثل لاگ کاربران، پیش نویس محتوا و سایر اطلاعات از این دست ، که به کمک این افزونه می توانید با چند کلیک آنها را پاکسازی کنید. 

همچنین در آخرین مورد استفاده از یک CDN خوب را پیشنهاد می دهم، سرویس CDN کلودفلر در پلن رایگان کار را کامل در می آورد. سرویس های CDN با کش کردن محتوای سایت در سرورهای مختلف باعث افزایش سرعت لود سایت شما می شوند. 

امیدوارم نکاتی که در بالا خدمت شما لیست کردم به کار شما بیاید.

موفق باشید. 

نظرات