بروز رسانی ماه آگوست 2024 گوگل در مدل جستجو



 بروز رسانی هسته گوگل یا Google Core Update در ماه آگوست انجام شده و یک سری نکات خوبی از این بروز رسانی لازم است که بدانیم. در ادامه با من همراه باشید تا با هم این موضوعات را بررسی کنیم.

سه نتیجه کلیدی و مهم از بروز رسانی گوگل می توانیم بدست بیاریم. این سه نتیجه کلیدی موارد زیر هستند :

- اولین نکته این است که گوگل سالهاست در تلاش است تا بهترین محتوا که مشخص است کار دست بشر است و برای سئو بیش از حد بهبود پیدا نکرده در لیست جستجو نمایش داده شود. 

- یک سری فیدبک از تولیدکنندگان محتوای مهم و بزرگ دریافت شده بود که گوگل آنها را در بروز رسانی جدید موتور جستجو لحاظ کرده است. به این موارد میرسیم.

- در نهایت موردی که گوگل بارها و بارها تکرار کرده این مورد است که هدف روی محتوای خوب است نه محتوایی که برای سئو بهبود پیدا کرده است. البته باید دید بازخورد محتوای خوب ولی سئو نشده در دراز مدت چطور است؟ چرا که بلاگ های دلی و متونی که توسط افراد خبره نوشته می شوند ولی سئوی خیلی خوبی ندارند همچنان هم بازدید دریافت نمی کنند. 

حالا که سه نکته کلیدی بروز رسانی جستجوی گوگل را متوجه شدیم بیایید چند مورد مهم آنها را به صورت تخصصی تر بررسی کنیم. 

گوگل تاکید فراوانی روی محتوای مفید کرده است، محتوایی که کاربر از آن چیزی یاد بگیرد و می خواهد محتواهای بهینه شده و سئو شده که خیلی کاربردی ندارند را از لیست جستجو خودی حذف کند ( رتبه های اول را دیگر به آنها ندهد ) 

تمرکز گوگل روی سایت ها و بلاگ های کوچک خواهد بود. این موضوع کمی تولید کنندگان بزرگ محتوا را به ترس انداخته ولی آنها لازم نیست از چیزی بترسند فقط گوگل می خواهد بین محتوای مدیای بزرگ ، محتوای مدیای کوچک را نیز نمایش دهد. چرا که بیشتر مواقع این محتواها کاربردی تر هستند ( مثل بلاگ من )

اینکه این بروزرسانی چه زمانی کامل در جستجوی گوگل اعمال می شود مشخص نیست ولی معمولا بروز رسانی های موتور جستجوی گوگل یک ماه بعد کامل در نتایج جستجو اعمال می شوند. 

خلاصه کار این است که سعی کنید محتوای خوب و کاربردی تولید کنید ، تا هرروز محتوای بدرد نخور منتشر کنید.

موفق باشید. 

نظرات