لینک شکسته ، دردسر بزرگ وبسایت


 

لینک های شکسته می تواند مسبب تنزل رتبه شما در جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری بشود . مانیتور کردن و پیدا کردن این لینک ها بسیار مهم است. 

لینک شکسته ( لینک خراب ) چیست؟

لینک شکسته به لینک هایی گفته می شود که در مقصد چیزی به کاربر نمایش نمی دهند، اینکه چطور این لینک ها ایجاد می شوند معمولا به خاطر تغییر آدرس ها، پاک کردن یک تگ یا یک دسته موضوعی و یا صفحه ثابت در سایت است که بعد از پاک شدن ما فراموش می کنیم برای آن یک تغییر مسیر یا ریدایرکت قرار بدیم. 

مشکلات لینک های شکسته چه چیزهایی هستند؟

لینک های شکسته دردسرهای بسیاری برای سایت ها ایجاد می کنند. اولین مورد کاهش نمره مربوط به تجربه کاربری است. سایتی که لینک های مسدود و شکسته زیاد دارد تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد. 

تاثیر منفی در سئو، دومین دردسر شماست. لینک های شکسته و از بین رفته می تواند رتبه شما را به شدت کاهش دهد. این موضوع را خود من نیز تجربه کردم، قبلا در برانکس بلاگ می نوشتم ولی بعد از انتقال آن به گوگل سایت ، تمامی لینک ها شکسته شد و مدتی طول کشید تا بتوانم روی لینک ها ریدایرکت قرار بدهم. 

مشکلات دیگری که لینک های شکسته ایجاد می کنند شامل خراب کردن سابقه برند در فضای مجازی و از دست رفتن فرصت های احتمالی برای فروش می شوند. 

بهترین ابزار برای چک کردن لینک های خراب یا شکسته چیست؟

افزونه سئو همه کاره در وردپرس ، بهترین ابزار برای وردپرسی هاست ، این افزونه امکان لیست کردن و بررسی کردن لینک های شکسته را دارد.

اگر سایت شما وردپرسی نیست می توانید  به کمک ابزارهای تحت وب این کار را انجام دهید.معروف ترین ابزار بررسی کننده لینک های خراب Smerush و Ahref هستند. 

نظرات