چرا Pagespeed مهم ترین ابزار سئو شماست؟


 

سرویس PageSpeed مبنای اکثر محاسبات رتبه بندی موتور جستجوی گوگل است. سایت PageSpeed Insights یکی از بهترین ابزارهای تحلیل و بررسی سرعت سایت از نظر معیارهای گوگل است. به کمک این سایت، می‌توانید عملکرد کلی سایت خود را ارزیابی و مشکلات گزارش‌شده توسط این ابزار را مشاهده و برطرف کنید تا تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کنید.

گوگل چه زمانی PageSpeed را ایجاد کرد؟ گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال 2010 ، برای اولین بار سرویس Pagespeed Insight را رونمایی کرد. از آن زمان پارامترهای مختلفی را در آن معرفی کرده و آزمون خطاهای بسیاری روی آن انجام داده تا برای کاربران هرچه بیشتر روند رتبه بندی سایت ها و موارد پر اهمیت برای گوگل را مشخص کند. همیشه گوگل سعی دارد به ما بفهماند که سرعت سایت بسیار مهم است. 



اما چرا سرعت سایت این‌قدر اهمیت دارد؟ گوگل در سال 2010 سرعت لود صفحات را به‌عنوان یکی از معیارهای رتبه‌بندی معرفی کرد و همچنین در سال 2018 به‌روزرسانی مربوط به سرعت در نسخه موبایل را معرفی کرد. گوگل بارها تاکید کرده که سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی روی تجربه کاربری دارد و همین عامل باعث می‌شد تا گوگل نیز به این فاکتور توجه کند. در واقع هرچه سرعت لود سایت شما بیشتر باشد، نرخ پرش کاربران در سایت شما کاهش می‌یابد و کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری می‌کنند که این معیارها ارزش بالایی برای الگوریتم گوگل دارند.

سرعت سایت به این دلیل بسیار اهمیت دارد که اکثر ترافیک به سمت دیوایس های موبایل می رود و این دیوایس ها از لحاظ پردازش کمی نیازمند ملایمت هستند. البته گوشی های پرچمدار شاید مشکلی نداشته باشند ولی اکثر گوشی های میان رده شاید یک وبسایت بسیار سنگین را به سختی لود کنند. 

یک نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که گوگل سرعت سایت شما را در نسخه موبایل با یک استاندارد خاص اندازه گیری می کند. در نسخه موبایل مبنای کار شبکه 4G کند و یک گوشی میان رده مربوط به چند سال گذشته است. البته گوگل در سیستم های خودش مبنای بروز تری را در نظر میگیرد ، شما بایستی سعی کنید در استاندارد های گوگل میانگین نمرات خود را بالاتر از 70 دریافت کنید. 

حالا که با این سرویس آشنا شدید باید بدانید که در کنار این سرویس بایستی از سرچ کنسول نیز استفاده کنید. به کمک ابزارهای گوگل و آنالیزهای آنها می توانید براحتی به سنجش وضعیت سئو سایت خود بپردازید.

موفق باشید. 

ورود به سرویس PageSpeed گوگل 

نظرات