یک سری حقیقت ترسناک درباره جستجو گوگل



 موتور جستجوی گوگل ، همه جا نفوذ کرده است. همه گروه ها و افراد در حال کار برای بدست آوردن رتبه های خوب در جستجوی گوگل هستند ولی یک سری حقیقت ترسناک درباره این موتور جستجو وجود داره که بایستی بدانیم! البته یک سری آمار خیره کننده هم درباره جستجوی گوگل وجود دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.

96 درصد از صفحات وب هیچ ترافیکی از سمت گوگل دریافت نمی کنند!

این یک حقیقت ترسناک است، ممکن است بگویید پس چرا سایت بزنیم یا چرا کارها را ادامه دهیم؟ در جواب بایستی بگویم که فقط از این آمار یک چیز را بایستی درک کنیم که رقابت در گوگل بسیار سخت و مهم است ، اگر خوب کار نکنید ممکن است اصلا به جایی نرسید، البته رمز موفقیت حضور در همه جاست، این روزها اکثر ترافیک سایت های فروشگاه ، از سمت سوشال مدیا مثل اینستاگرام است. پس اگر گوگل سخت است در محل های ساده تر فعالیت بیشتری داشته باشید. گوگل را ولی فراموش نکنید. 

هرروز 15 درصد عبارات جستجو شده در گوگل کاملا جدید هستند

هرچقدر شما روی عبارت ها و سئوی سایت خود کار کنید باز هم کم است، روزانه 15 درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل کاملا جدید هستند حتی برای گوگل! در این مواقع گوگل فقط به کلمات یکسان و مشابه بودن عبارت بسنده می کند و اینکه ترافیک سایت ها به چه شکل است را رها می کند. این یک فرصت برای سایت های نوپاست . سعی کنید حتی درباره چیزهایی که عموم جستجو نمی کنند محتوا داشته باشید. شاید یک روزی ترند جدید شوند. 

گوگل بیش از 95 درصد از جستجوهای موبایل را برای خود کرده است

اینکه گوگل به اپل مثلا سالی چندین میلیون دلار پول می دهد تا جستجوی پیش فرض iOS باشد در کنار جستجوی پیش فرض در گوشی های اندرویدی ، چیز تازه ای نیست ولی این آمار نشان می دهد که اولا چقدر جستجوی موبایل مهم است ،همچنین دوما چقدر طراحی خوب برای موبایل داشتن مهم است .

اگر وبسایتی دارید که کاربران به طور میانگین هر مقدار زمان را در آن می گذرانند، برای افزایش رتبه سایت خود کافیست به آن مقدار 3 ثانیه اضافه کنید. گوگل می گوید هر 3 ثانیه افزایش زمان حضور ، برابر است با یک رتبه افزایش در نتایج جستجو . 

میانگین تعداد کلمات داخل یک پست برای رتبه 1 نتایج جستجو 1477 کلمه است! این بدان معناست که گوگل بلاگ های طولانی دوست دارد، البته برای همه جستجوها این موضوع صدق نمی کند ولی سعی کنید در برنامه خود همیشه بلاگ با تعداد کلمات بین 1000 تا 1500 را قرار دهید. 

گوگل می گوید که در 91 درصد از جستجوها از هوش مصنوعی در نمایش نتایج کمک میگیرد. این بدان معناست که هرروز داشتن برنامه برای هوش مصنوعی برای تولید محتوا جدی تر می شود قبلا در پست ها درباره هوش مصنوعی و سئو صحبت کردیم . 

یک نکته جالب این است که 44 درصد از افراد نتایج ساده جستجو را قابل اعتماد تر می دانند. یعنی بیش از 50 درصد لینک هایی که شامل عکس ، توضیح و نمره دهی می شوند را می پسندند، این بدان معناست که نسل جدید نگاهی عمیق تر به نتایج گوگل دارد. افراد مسن جزو 44 درصد هستند و جوان ترها جزو دسته بیش از 50 درصد هستند. 

شاید جستجو بر اساس تصویر یا Circle to Search عبارات جدیدی باشند ولی مدتهاست که جستجو بر اساس تصویر در گوگل جای خودش را پیدا کرده و در این باره گوگل اعلام کرده است که بیش از 12 میلیارد جستجو بر اساس تصویر در گوگل به صورت ماهانه انجام می شود. 

در زمینه تبلیغات بازار باز هم انحصاری است ولی سهم رقبا کمی بیشتر است. گوگل 39 درصد بازار را در اختیار دارد. فیس بوک و آمازون به ترتیب 18 و 7 درصد بازار تبلیغات اینترنتی را در دست دارند. 

از هر 10 نفر ، 8 نفر می توانند تفاوت لینک های تبلیغی و لینک های عادی را بگویند. ولی با این حال احتمال کلیک کردن روی لینک اول حتی اگر تبلیغ باشد خیلی بیشتر از اولین لینک بعد از اتمام بخش تبلیغات است. 

موارد بالا بخشی از حقایقی بود که بایستی شما درباره جستجوی گوگل بدانید. این محتوا از لینک زیر ترجمه شده بود و لینک زیر حاوی محتوی کامل است، من هرجاش که به نظرم جالب بود رو در اینجا منتشر کردم:

https://www.wpbeginner.com/research/google-search-statistics-and-data/

موفق باشید. 

نظرات