ترافیک کمتر با پرداخت پول جبران می شود



 در دنیای هوش مصنوعی ، کمتر کسی سراغ خواندن یک وبسایت می رود، چرا که پاسخ توسط هوش مصنوعی به وی داده می شود، این پاسخ از کجا آمده است؟ از دیتایی آمده است که حاصل یک نوشتار داخل یک وبسایت بوده است. 

مشکلی که وجود دارد این است که ترافیک کمتر سایت ها ، ممکن است به تعطیلی انها بینجامد و این موضوع می تواند منابع اطلاعاتی را برای هوش های مصنوعی از بین ببرد. راهکار چیست؟

گوگل که فعلا راهکاری برای Gemeni در نظر نگرفته است ولی رقیبش یعنی Chat GPT وشرکت پشت آن که اوپن AI نام دارد قرار است به تولید کنندگان محتوای بزرگ به صورت میانگین سالانه 10میلیون دلار حق دسترسی به محتوا پرداخت کند. 

این موضوع به تولید کنندگان بزرگ محتوا کمک بزرگی می کند ولی در این بین تولید کنندگان محتوای خرد، همچنان از این هوش مصنوعی متضرر خواهند بود. البته یک دیدگاه هم وجود دارد که می گوید چرا اصلا باید اوپن Ai و امثالهم پول پرداخت کنند؟ جواب ساده است ، درست است که اوپن AI دیتای کاملی از سایت هادارد ولی این دیتا بروز نیست و برای دسترسی راحت و بروز شدن اطلاعات نیازمند دسترسی سریعتر و بهتر است که با پرداخت پول محیا می شود. 

وضعیت اینترنت در سال های آینده جالب می شود ، احتمالا اینترنت خلاصه می شود به نتایج جستجوی گوگل و شاید برای دریافت لینک دانلود یا یک فایل خاص کاربران وارد سایت خاصی شوند. 


نظرات