برای ایندکس کردن ردیت بایستی پول بدین



 ردیت ( Reddit ) اعلام کرده که هر موتور جستجویی که می خواهد این منبع خاص اینترنتی را ایندکس کند بایستی به آن پول پرداخت کند. اصولا ردیت یک منبع برای رفع مشکلات و پاسخ سوالات خاص است. شما هر عبارتی که بیانگر مشکل شماست را با یک Reddit ادغام کنید به نتیجه خواهید رسید. اینکه ردیت این موضوع را مطرح کرده که برای ایندکس شدن محتوا از یک تاریخ خاصی به بعد بایستی پول پرداخت شود از چند نظر اهمیت دارد.

اولین مورد این است که هر موتور جستجویی می تواند از این پس محتوای اختصاصی برای خودش درست کند، مثلا مایکروسافت تمامی سرویس های توسعه و برنامه نویسی که این چند ساله خریده است را اختصاصی خودش کند تا با گوگل رقابت کند. گوگل هم می تواند یوتیوب را مختص خودش کند! اینطور وضعی که کنسول های بازی در انحصاری ها دارند در موتورهای جستجو پدیدار می شود که برای کاربر نهایی جز سردرگمی چیزی به همراه ندارد. 

دومین مورد این است که محتوای اختصاصی شاید جالب باشد و برای پلتفرمها درآمد زا باشد ولی سرویس های جستجو مثل گوگل نباید وارد بستن این قراردادها بشوند چون در نهایت تیم کشی هایی اتفاق می افتد که به سود کاربر نیست و اینترنتی تیکه پاره درست می شود. 

سومین مورد این است که ردیت در حال در آمد زایی از محتوایی است که خودش در تولید آن نقشی نداشته و کاربران ایجاد کردند، اگر کاربران با این حرکت ردیت مخالفت کنند چه اتفاقی می افتد؟ آیا ردیت می خواهد به تولید کنندگان محتوا بر اساس میزان محتوای تولید شده و جستجوها پول پرداخت کند؟ 

این سه مورد ، بسیار مهم هستند ، بایستی روی این مسائل تفکر کرد. اگر اینترنت چند دسته شود کاربران گیج می شوند. اگر قرار است درآمد زایی از پلتفرم باشد بایستی تولید کننده محتوا هم در سود دخیل باشد. 

نظرات