همه چیز درباره تعمیرات و نگهداری سایت وردپرسی


 

سایت های وردپرسی ، در دوره های زمانی مشخصی نیازمند تعمیرات و نگهداری هستند. اگر سایتی دارید که مدتهاست کسی عملیات نگهداری و تعمیرات برای آن انجام نداده بدانید که احتمالا سایت شما بمبی ساعتی است که حاوی کلی اطلاعات اسپم ، اطلاعات خراب و مشکلات امنیتی است. 

پیشنهاد ما همیشه در برانکس این است که برای سایت خود پشتیبانی تهیه کنید. در برنامه تعمیرات و نگهداری یک سایت وردپرسی موارد زیر انجام می شود که با هم مرور می کنیم: ( این موارد با دید یک فرد تازه کار تهیه شده و همیشه کلی کار سنگین تر و پیچیده تر وجود دارد که می توانید انجام دهید. ) 

اولین قدم - پشتیبان گیری

همیشه قبل از شروع به کار از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در سی پنل یا دایرکت ادمین ، می توانید از فایل ها به صورت جداگانه و بانک اطلاعات به صورت جدا، کپی تهیه کنید و این کپی را در سیستم خود دانلود کنید، سعی کنید به سیستم بکاپ گیری هاست خود اکتفا نکنید. دوره های یک ماهه برای بکاپ گیری مناسب است. 

دومین قدم - بررسی موارد امنیتی

اگر آنتی ویروس و فایروال روی هاست و وردپرس خود دارید سعی کنید در قدم دوم آن را بروز کنید. بهترین آنتی ویروس و فایروال در وردپرس Wordfence است که بهتر است همیشه از آخرین نسخه آن استفاده کنید. مورد بعدی که در همین قدم بایستی بررسی کنید انقضا و تمدید خودکار گواهینامه SSL سایت است که اکثرا ما از Let's Encrypt استفاده می کنیم. گواهینامه Let's Encrypt به صورت خودکار در دوره های سه ماهه یا شش ماهه بروز می شود ولی برخی اوقات به دلیل تنظیمات جدید شرکت هاستینگ این تمدید ها درست انجام نمی شود در این صورت بایستی به صورت دستی گواهینامه را تمدید کنید. 

سومین قدم - بروز رسانی وردپرس

همیشه اگر بروز رسانی وردپرس برای شما منتشر شده، اول وردپرس خود را بروز کنید. بروز رسانی وردپرس شامل هسته نرم افزاری سایت شماست که با بروز شدن کلی از رخنه های امنیتی آن پوشانده می شود. 

چهارمین قدم - بروز رسانی پلاگین ها

در مرحله چهارم سعی کنید بروز رسانی پلاگین ها را انجام دهید. سعی کنید همه پلاگین ها را مجزا آپدیت کنید تا اگر پلاگینی با پلاگین دیگر تداخل دارد در حین بروز رسانی با نمایش خطا متوجه مشکل آن شوید. اگر پلاگینی سیستم شما را خراب کرد می توانید فایل آن را در فایل منیجر سرور خود Rename کنید تا از کار بیفتد و سایت شما از ارور خارج شود. 

پنجمین قدم - چک کردن نسخه PHP

نسخه PHP سایت شما خیلی مهم است که با تمامی افزونه ها سازگار باشد سعی کنید همیشه نسخه php خودتان را بین 7.4 یا 8.1 نگهدارید. نسخه های خیلی بروز php ممکن است سایت وردپرسی شما را دچار اختلال کند. 

با انجام قدم به قدم مراحل بالا ، عملیات نگهداری و تعمیرات سایت وردپرسی خود را انجام دادید، این موضوع را بایستی به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار برای سایت خود بررسی و انجام دهید تا همیشه سوار بر مشکلات و بروز رسانی های سایت خود باشید.

نظرات