سایت ساز یا کد نویسی ؟ کدام برای من بهتر است؟


 

صحبت داغ بین برنامه نویس ها همیشه این بوده که کد نویسی بهتر است یا استفاده از سایت ساز؟ اینکه برای بروز رسانی های آتی سایت و همچنین سئو سایت کدام روش بهتر است بستگی به پلتفرم و سطح کیفی کد نویسی شما دارد که متاسفانه برای بخش سطح کد نویسی استانداردی همانند ایزو یا استاندارد ملی نداریم! به همین دلیل مشتری بایستی به کار شما اعتماد کند. 

ولی از موضوع سطح کیفی یا دانش برنامه نویس بگذریم ، سایت بایستی با تلفیق دو ابزار طراحی شود. چرا که سایت سازها به یک پختگی رسیده اند و خیلی از استانداردهای نام گذاری بخش ها، توضیحات نویسی و فریم بندی را رعایت می کنند که برنامه نویس ها رعایت نمی کنند! حتی سایت سازها اجازه دست بردن در بخش های مختلف را نیز می دهند که در این بخش ها بهتر است که از برنامه نویسی استفاده شود. 

باید قبول کنیم که در دانش برنامه نویسی همانند دیگر بخش ها چه بخواهیم چه نخواهیم از دنیا عقب تر هستیم. مگرنه باور کنید پدر از دنیا در میآوردیم! 

کد نویسی دست شما را باز می کند ولی دانش کد نویسی ما عقب تر از دنیاست و هرروز تهدیدات و مشکلات امنیتی جدیدی در دنیا رخ می دهد که با ما تاخیر متوجه آنها می شویم ، حتی ممکن است متوجه نشیم! اگر کد نویسی خودمان را با پلتفرم های مدیریت محتوایی مثل وردپرس، جوملا ، دروپال یا امثالهم تلفیق کنیم و در کنار آن برای استاندارد سازی از صفحه سازهای هرکدام از پلتفرم ها استفاده کنیم کار حرفه ای انجام دادیم. 

موفق باشید.

نظرات