با تبلیغات گوگل چه می کنید؟


 

گوگل کروم محصولی از گوگل است و به طبع آن خیلی با سرویس های بلاک کننده تبلیغ حال نمی کند. اخیرا در سرویس های گوگل خیلی سخت تر از قبل می توان تبلیغات را بلوکه کرد. در یوتیوب اگر از سرعت دهنده تبلیغات استفاده می کنید ، احتمالا چند بار باید صفحه را رفرش کنید تا یوتیوب بیخیال ماجرا شود و ویدئو را پلی کند. 

گوگل بزودی می خواهد بلاک کردن تبلیغات را در قبال یک کار مثبت سخت تر کند. اینکه تبلیغات به صورت محلی اجرا شوند و هیچ دیتایی در هیچ سروری ذخیره نشود. منیفست نسخه 3 گوگل در رابطه با تبلیغات کار بلاک کنندگان تبلیغات را سخت تر خواهد کرد و بزودی اگر افزونه شما این منیفست را پشتیبانی نکند به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد. 

گوگل اعلام کرده که شما می توانید همچنان به صورت دستی یک سری تبلیغات و اسکریپت ها را مدیریت کنید ولی خب ، احتمالا این کار کمی سخت خواهد شد. رقبای گوگل در این میان سعی دارند روی این موضوع تبلیغات کنند که همچنان به شیوه قدیمی پای بند هستند. فایرفاکس یا ویوالدی ، حتی مرورگر اپل که سافاری نام دارد روی این موضوع بحث های زیادی می کنند. ولی وقتی گوگل در سرویس ها محدودیت استفاده لحاظ کند ، چه کاری از پس مرورگر بر خواهد آمد؟ 

شما از چه مرورگر و چه افزونه ای برای بلاک کردن تبلیغات استفاده می کنید؟ آیا این افزونه ها و راهکارها همچنان مثل قبل کاربرد دارند؟ 

موفق باشید

نظرات