تجربه استفاده از گوگل سایت برای بیزنس ایرانی



 اولین باری که تصمیم گرفتم وبسایت کاری خودم که برانکس می باشد ( Branex.ir ) را از هاست ایرانی به سرویس گوگل سایت منتقل کنم دلیلش این بود که می خواستم از شر قطعی های پیاپی و هزینه های سرباری که بابت هاست بایستی در ایران پرداخت کنیم راحت بشم. 

این انتقال مشکلات زیادی داشت ولی در نهایت همه چیز مثل یک پازل در سرجای خودش قرار گرفته است. لینک دهی سایت کمی مشکل دارد ولی این نیز به مرور رفع خواهد شد. 

گوگل سایت قطعی ندارد. فضای نامحدودی دارد. البته محدودیت شما برای وقتی است که تصاویر رزولیشن بالا استفاده کنید که در این صورت از فضای گوگل درایو شما استفاده می کند. اینکه قطعی ندارد وضعیت شما را در جستجو بسیار بسیار بهتر می کند. 

مورد بعدی این است که گوگل سایت ، محدودیت بلاگ نویسی دارد ، ولی به این دلیل است که گوگل سرویس بلاگر را برای این موضوع در اختیار دارد و نمی خواهد رقیب برای سرویس گوگل سایت ایجاد کند. نکته مهم این است که بلاگر سالهاست فیلتر شده ولی خروجی نهایی کار از بلاگ های داخل هاست ایران و بدون فیلتر بهتر است. چرا که این سایت با اینکه مدت زمان زیادی نیست که راه اندازی شده ولی بازدید مناسبی دریافت می کند. 

مشکل بعدی ارسال و دریافت ایمیل روی دامنه شخصی است که به مدد کاستومایز پذیری جیمیل و اتصالات خوب و درست در کلودفلر این موضوع نیز بدون مشکلی رفع می شود.

جمع بندی کلی این است که به نظر من اگر کسب و کارتان را دوست دارید از گوگل سایت و سرویس های گوگل استفاده کنید تا واقعا دیده شوید.

موفق باشید. 

نظرات