۱۴۰۳ دی ۸, شنبه

ساخت فیلم و سریال از روی بازی های ویدئویی ادامه دار خواهد بود

 در حالی که اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی مدت‌هاست در حال افزایش هستند، سال ۲۰۲۴ ممکن است یکی از پرمشغله‌ترین سال‌ها تا به حال بوده باشد. پرایم ویدئو با عناوینی مانند Fallout، Like a Dragon و Secret Level خودنمایی کرد، در حالی که نتفلیکس فصل نهایی Arcane و Tomb Raider: Legend of Lara Croft را ارائه داد. Sonic 3 در حال حاضر در سینماها فروش فوق‌العاده‌ای دارد و Borderlands... خب، فقط منتشر شد. و این فقط مربوط به عناوین پرآوازه است: شاید فراموش کرده باشید یا ندانید که Dead Cells در فرانسه یک سریال انیمیشنی دریافت کرد یا پارامونت یک سریال برای Ark: Survival Evolved منتشر کرد که به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده بود.



می‌توان با اطمینان گفت که هالیوود اکنون امیدوار است بازی‌های ویدیویی به منبع جدیدی برای سودآوری تبدیل شوند، به‌ویژه که برخی از این نمایش‌ها نامزد و برنده جوایز مهم شده‌اند و فیلم ماریو در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار در سینماها فروش داشت. در واقع، موفقیت ماریو باعث شد برخی فکر کنند که آیا فیلم های اقتباسی از بازی های ویدئوی می‌تواند جای فیلم‌های ابرقهرمانی را به‌عنوان ترند جدید بگیرد، فیلم‌هایی که پیش از موفقیت تابستان گذشته Deadpool & Wolverine به نظر می‌رسید جذابیت خود را از دست داده‌اند. 


همان‌طور که سال ۲۰۲۵ آزمونی برای بازگشت واقعی ابرقهرمان‌ها خواهد بود، بازی‌های ویدیویی نیز چند اثر مهم دارند که ممکن است مسیر آینده را تعیین کنند: در زمان نگارش این متن، می‌دانیم که اقتباس Devil May Cry و فصل‌های جدید The Last of Us و Castlevania: Nocturne، به‌علاوه فیلم‌های Minecraft، Mortal Kombat 2، Five Nights at Freddy’s 2 و Until Dawn در راه هستند. دیگر اقتباس‌های اعلام‌شده قبلی مانند Watch Dogs، Among Us و دیگر موارد فعلاً در حالت نامشخص باقی مانده‌اند، اگر اصلاً وجود داشته باشند.


از بعضی جهات، چیز زیادی تغییر نکرده است؛ اگر به یک یا دو دهه قبل برگردید، خواهید دید که بسیاری از بازی‌ها فیلم یا سریالی داشتند که اعلام شد اما در نهایت به جایی نرسید. (مثلاً، در نوامبر متوجه شدیم که یک فیلم بر اساس بازی‌های Splinter Cell که اولین بار در سال ۲۰۰۵ اعلام شده بود، لغو شده است.) همیشه این احتمال وجود دارد که نتفلیکس آن فیلم‌های Gears of War یا BioShock را که قبلاً اعلام کرده بود، را دیگر نسازد، یا همین‌طور فیلم Street Fighter کپکام و غیره، چون این چیزها گاهی همین‌طور پیش می‌روند و به دلایل مختلفی که اکثرا به بودجه ربط دارند کنسل می شوند. اما چیزی که ممکن است به این موج جدید اقتباس‌ها از بازی‌ها شانس بهتری بدهد، مشارکت بیشتر توسعه‌دهندگان در این روند است؛ نینتندو به‌طور فعال در ساخت فیلم ماریو و فیلم آتی Legend of Zelda نقش داشت، کپکام عملاً Devil May Cry را به تهیه‌کننده اجرایی آن، آدی شانکار، پیشنهاد داد، و نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ، چندین قسمت از سریال The Last of Us را کارگردانی و نویسندگی کرد. حضور توسعه‌دهندگان در این فرآیند ضروری نیست، اما همان‌طور که دست‌اندرکاران Arcane از شرکت Riot Games نشان دادند، می‌تواند یک نقطه قوت اضافی برای طرفداران باشد که بدانند خالقان اصلی بازی‌ها فقط در حال نقد کردن چک نیستند.


یکی دیگر از تغییرات در اقتباس‌های بازی‌ها؟ بسیاری از بازی‌ها به‌طور ملموسی از این حضور در سینما یا تلویزیون سود می‌برند. هر دو بازی Fallout و The Last of Us به‌طور معروف پس از انتقال به رسانه‌ای جدید افزایش فروش و تعداد بازیکنان را تجربه کردند و حتی Borderlands نیز علیرغم فیلم ضعیفش سود برد. همه توسعه‌دهندگان به‌طور کامل درباره تأثیر این گسترش‌ها شفاف نبودند، اما نتایج موجود نشان می‌دهند که این روند می‌تواند به نفع همه باشد. ناشران بازی نیز متوجه این موضوع شده‌اند؛ Shadow Generations یک بسته DLC با صداپیشگی کیانو ریوز برای شخصیت ضدقهرمان خارپشت، مانند حضور او در Sonic 3 منتشر کرد، و اپیک گیمز پیش از پخش اپیزود Secret Level برای Unreal Tournament، اسکین‌هایی از این بازی در Fortnite عرضه کرد.



ساخت بازی‌های ویدیویی این روزها زمان زیادی می‌برد و با رشد تعداد اقتباس‌ها، این دو حوزه بیشتر به یکدیگر کمک خواهند کرد. برخی از قسمت‌های Secret Level روی بازی‌هایی متمرکز بودند که یا به‌تازگی منتشر شده‌اند یا تا چند سال دیگر منتشر نخواهند شد؛ اپیزود بحث‌برانگیز و علمی-تخیلی ترسناک این برنامه برای Pac-Man به‌طور غیرمنتظره‌ای مقدمه‌ای برای بازی اکشن-ماجراجویی Shadow Labyrinth در سال آینده بود. در ماه اکتبر، سونی بازسازی بازی Until Dawn را منتشر کرد که فروش چندانی نداشت، اما احتمالاً با اکران فیلم آن در آوریل ۲۰۲۵ (یا زمانی که اولین تریلر آن منتشر شود) بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. به همین ترتیب، می‌توان تصور کرد که ناتی داگ پنج سال گذشته را صرف بازسازی دو بازی The Last of Us کرده است تا بینندگان سریال با پرداخت ۶۰ یا ۷۰ دلار داستان‌های الی و جوئل را در قالب بازی تجربه کنند (و تفاوت‌ها را ببینند). و با شناختی که از نینتندو داریم، احتمالاً بازی ماریویی برای هماهنگی با فیلم سال ۲۰۲۶ ماریو ساخته نشده است، اما داشتن چنین بازی‌هایی ضرری هم ندارد، درست است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Post Top Ad

Your Ad Spot